You are currently viewing 4 לילות טיול מאורגן בג'יפ החל מ- $949

4 לילות טיול מאורגן בג'יפ החל מ- $949

מסע בארץ יפהפייה בעלת תרבות מרתקת, היסטוריה עשירה ונופים מרהיבים. מסלול הטיול עובר באתרים מדהימים ואותנטיים שיהפכו את החוויה למיוחדת במינה

הג'יפים שלנו!

4 לילות – טיול ג'יפים מאורגן (ימים א'-ה')

קווקז עליון, חבל היין, עיר המערות,  וטביליסי

החבילה כוללת:

  • טיסות ישירות והעברות משדה התעופה אל המלון ובחזרה
  • לינה במלונות בדרגת תיירות טובה/ראשונה
  • אירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר
  • מדריך מעולה מצוות Doron Travel
  • ג'יפים חדישים ונוחים (לא כולל דלק)
  • מכשיר קשר בכל ג'יפ
  • כניסה לאתרים: אתר הסקי בקווקז, רכבל בטביליסי

מחיר לאדם בחדר זוגי בחודשים יוני, יולי, אוגוסט, ספטמבר:

החל מ-$949 לאדם (מינימום 4 משתתפים בג'יפ)

 

ניתן להוסיף לחבילה:

  • תוספת לחצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) $100 לאדם
  • תוספת ארוחות כשרות רק בחצי פנסיון $150 לאדם

אפשרות לאוכל כשר:

  • ארוחת הבוקר במלון תוגש בכלים חד פעמיים
  • אפשרות לאכול ארוחת ערב באחת משלושת המסעדות הכשרות בטביליסי
  • אפשרות לרכוש אוכל כשר ארוז בחמגשית מאחת המסעדות הכשרות
  • אפשרות לאכול בבית חב"ד בטביליסי
  • הרובע היהודי בטביליסי ובית הכנסת המרהיב ביופיו, נמצא במיקום מרכזי והגישה אליו נוחה ומהירה

מסלול (ימים א'-ה'):

יום 1 (ראשון): טיסה לטביליסי – מודרניות לצד היסטוריה, אוכל נפלא ובילויים איכותיים, אלכוהול, קניות ותרבות

עם הנחיתה בנמל התעופה בטביליסי, ניפגש ביציאה מאולם איסוף המזוודות, דוכן החלפת כספים בשם  ako exchange הממוקם באולם מקבלי הפנים בשטח המקורה וניסע למלון בוטיק במרכז העיר.

יום 2 (שני): חבל היין קאחתי ומלכת היופי סיגנרי

הבוקר נצא לטייל בחבל היין קאחתי הממוקם באזור המזרחי של גאורגיה שעתיר בגפנים ויקבים. ניסע דרך כפרים שתושביהם חיים כמו לפני מאות שנים ונבקר באחד מבתי הכפר לחוות חוויה אותנטית זו.

לדעת הגאורגים, גאורגיה היא ארץ המוצא של היין. קיים מחקר ארכיאולוגי המציג עדויות לקיומה של תרבות יין בגאורגיה לפני 7,000 שנה. רבים מאמינים כי המילה האנגלית wine נגזרת מן המילה הגאורגית gvino. היין ממלא תפקיד מרכזי בטקס הכנסת האורחים הגאורגי ומשמש כסמל לידידות.

נבקר בעיירה ציורית יפה ששמה סיגנרי, אשר שוחזרה לאחרונה וידועה כ“מלכת היופי“ של העיירות בגאורגיה. עיירה זו הממוקמת על פסגת גבעת קאחתי ומסוגרת בחומות המגן הארוכות הסובבות אותה. החומות נבנו בימיו של המלך ארקלה השני במחצית השנייה של המאה ה-18. לאורך החומה 26 מגדלים הנקראים על שמם של כל אחד מכפרי הסביבה. המקום שימש בעבר כמקום מפלט. מהעיר נצפה לעבר נופים נהדרים של עמק אלאזאני והרי הקווקז הגבוהים.

בשעות אחר הצהריים נאכל ארוחה גיאורגית טיפוסית שכוללת יין שיוצר בייצור ביתי. נשתה כוס לחיים בהנחיתו של הטמאדה ונלמד את מנהגי השולחן הגאורגי, נצפה בתהליך האפייה של הפורי, הלחם הגאורגי ובתהליך הכנתו של הממתק הגאורגי צ'ורצ'חלה העשוי מאגוזי מלך העטופים במרקחת ענבים. )הארוחה וסדנת האפייה אינן כלולות בחבילה וניתנות בתשלום ע"פ החלטת/בקשת המשתתפים בטיול ובתיאום עם המדריך).

לינה בטביליסי.

יום 3 (שלישי): בדרך הצבאית לעבר פסגותיו המרהיבות של הקווקז הגבוה

בדרך לקאזבקי בצפון נעבור בדרך הצבאית היפה שנסללה על ידי צבא האימפריה הרוסית במאה ה-18 וחוצה את הרכס מטביליסי לוולדיקווקז. זהו הנתיב החשוב שקישר בין גאורגיה לארצות שמצפון לקווקז ונצפה על הריה המושלגים של הקווקז העליון המתנשאים לגובה של כ-5,000 מ' ויותר.

נמשיך בנסיעה למבצר אנאנורי אשר שימש מקום התבצרות לראשי השבטים הארגאווים בעבר. נחצה את הגבול הגיאוגרפי בין אירופה לאסיה ונמשיך לקווקאז הגבוה. נבקר במונומנט האחווה שהוקם על ידי הרוסים לציון 200 שנות ידידות בין המדינות.
נמשיך בנסיעה באזורים הרריים מרהיבים בכביש המוביל אל עבר הר הגעש הכבוי קאזבגי, שהוא ההר השני בגובהו בגאורגיה ומתנשא לגובה של 5,047 מ‘. ההר מכונה על ידי המקומיים “הקרחון“ – שכן פסגתו מושלגת במהלך כל ימות השנה ונופו הוא מן המרהיבים בקווקאז. נבקר בכנסיית השילוש הקדוש, ממנה נשקף הר קאזבגי המרהיב.
בדרכנו חזרה נעצור באתר הנופש גודאורי הנמצא כשעתיים מטביליסי. זהו היישוב הגבוה ביותר באזור והוא מציע נופים מרהיבים ואגם השוכן לא הרחק ממנו. בחורף זהו אתר סקי מבוקש ובעונה החמה אפשר לשלב טראק קצר בנוף מרהיב, אם יותיר הזמן.

נלון בטביליסי.

יום 4 (רביעי): תצפית הנוף ג׳ווארי, העיר העתיקה מצ'חטה ועיר הסלעים היפה אופליסציחה

לאחר ארוחת בוקר מפנקת נצא למנזר ג'ווארי (הצלב) מהיפים והחשובים בגאורגיה, שם יש נקודת תצפית אל נהר המטקברי המרהיב. המנזר מסמל את תחילתה של הנצרות בגאורגיה שהובאה ע“י נינו הקדושה. המנזר הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו והוא נבנה במקביל למנזר המצלבה בירושלים.

נמשיך למצ'חטה שהיא אחת הערים המעניינות במדינה והמקום הטוב ביותר ללמוד על ההיסטוריה הגאורגיאנית. היא שימשה כבירתה של גאורגיה בין המאה ה-3 לפנה“ס ועד המאה ה-5 לספירה וזוהי העיר בה קיבלה גאורגיה על עצמה את הנצרות. במצ'חטה ניתן לראות דוגמאות לאדריכלות גאורגיאנית מוקדמת הנמצאת באתרים המרכזיים של העיר. מצ'חטה נמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה מעיר הבירה ויושבת על מפגש הנהרות מטקווארי וארגווי ומהווה מרכז דתי של גאורגיה. היא ידועה גם בשם "ירושלים הקטנה" ובה קבורים מלכי גאורגיה. נתרשם מקתדרלת סווטיצחובלי שנקראת "העץ נותן החיים", נשמע את הסיפור של סידוניה שנקברה במקום ועל קברה צמח עץ ונבין את הקשר היהודי לנצרות בגאורגיה.

בדרכנו לסלע אופליסציחה, נעבור בעיר גורי, מקום הולדתו של סטאלין. בעיר הסלעים נראה עיר שלמה חצובה בסלע הכוללת שבילים, רחובות, בתי תפילה, בית מאפה ואפילו בית סוהר. מדהים יהיה לראות את הסדר המופתי בו התנהלו הדברים באלף הראשון לספירה.

נחזור לטביליסי לקראת אחר הצהריים.

לינה בטביליסי.

יום 5 (חמישי): טביליסי – נגיעות קולינריות לאורך המסלול כולל טעימות

טביליסי בירת גאורגיה תספק לכם חיי עיר תוססים, עבר עשיר ומרתק, שווקים אותנטיים לצד רחובות טרנדיים, אזורי בילוי ושופינג ססגוני. נצא לשד' רוסטוולי המדהימה, נתרשם משחזור ושיפוץ הבניינים המדוקדק שנעשה ע"י טובי האמנים. נחלוף על פני בניין האופרה, בניין הפרלמנט ונגיע לכיכר החופש. נמשיך לקתדרלת השילוש הקדוש המפוארת ונכיר את רחובותיה המרכזים של העיר. הרובע היהודי ובמרכזו בית הכנסת הגדול, הוא אתר אותו לא כדאי לפספס.

המרחצאות החמים של טביליסי, שזהו בעצם פירוש שמה של העיר, נמצאים בשכונת אבאנותובני והם נקודת הכניסה לעיר העתיקה, הצפופה, שסמטאותיה מפותלות ומרפסות מבני העץ מחוברות אחת לשנייה. מדרחוב שרדן, הוא אחד הרחובות המרכזיים והיפים בחלק זה של העיר, הנחשב לשיקי במיוחד כמו גם רחוב קיכלי. נעלה למבצר נריקלה ברכבל, שם יש נקודת תצפית מרהיבה על העיר ונהר הקורה.  במהלך הסיור המודרך ברחובות העיר, נעצור לטעום מגוון מאכלים אותנטיים מהמטבח הגאורגי המסורתי, כמו חצ'פורי, חינקלי, צ'ורצ'חלה ועוד. ניכנס לבית יין בו נטעם כמה סוגי יינות מחבל קאחתי הידוע. היין ממלא תפקיד מרכזי בטקס הכנסת האורחים הגאורגי ומשמש כסמל לידידות, נקבל הסברים על סוגי היינות שנטעם ונצא משם כשמצב הרוח בשמיים. גאומארג'וס (לחיים)!

ניכנס לבית יין בו נטעם כמה סוגי יינות מחבל קאחתי הידוע. היין ממלא תפקיד מרכזי בטקס הכנסת האורחים הגאורגי ומשמש כסמל לידידות, נקבל הסברים על סוגי היינות שנטעם ונצא משם כשמצב הרוח בשמיים. גאומארג'וס (לחיים)!

נחזור לישראל מלאי חוויות מאחת המדינות היפות בעולם, מהכנסת האורחים המיוחדת והלבבית של תושביה וממטבחה המשובח.

הנסיעות על שטח או על כביש ייקבעו ע“י הצוות בהתאם לתנאי שטח וזמן

החבילה אינה כוללת:

  • דלק (כ-$30 לאדם בג'יפ ל 4 לכל התקופה)

  • ביטוח רפואי ומטען

  • ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק לג'יפ

  • תשר למלווה הקבוצה

  • כל מה שלא מופיע תחת הכותרת החבילה כוללת